Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

torsdag 30 december 2010

Nästan, nästan inom räckhåll...

Ja den är det, inom räckhåll, snart i alla fall... våren. Kära, älskade våren med sina värmande solstrålar, blåsippsbackar och kaffe i vid ladugårdsväggen. Kaffe i lä från vinden som fortfarande kan vara lite kall. Ni vet de där små stunderna när man sitter där och tänker eller säger högt "Känner Ni hur solen värmer?" Då när man får ta och dra in lite extra luft genom näsborrarna för att hindra en liten snordroppe från att hamna på överläppen. Den tid då de mindre barnen kan få springa utan galonbyxor, men med gummistövlar på för att det nästan torkat upp ute... Den tiden längtar jag till och i längtans tider tar jag mig ganska ofta bort till Rappne och Slottsträdgården Ulriksdal för att trösta sinnet lite grann. Hängandes över en varsin balja med kaffe kan vi sitta där långa stunder jag och min låtsas syster Niina. Samtalandes om livet men lika gärna leendes, alldeles tysta och ta del av gratis teatern runtomkring oss... Alla fina damer som blir alldeles "höga" och lyckliga av de vackra blommorna och krispiga växterna. Vi skall vara snälla mot våra sinnen och bjuda dem på lite extra då och då. Imorgon är det nyårsafton, ett steg närmre våren men också sista dagen på 2010. En dag den, lika fri som alla andra att fylla med precis vad vi vill. Åtminstone i tanken, glöm inte det.... Vi äger vår egen tanke och tid! Kram på Er.







Samtliga bilder i detta inlägg är efter lov lånade från Rappne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar