Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 26 december 2010

Lilla Alvas goda vaniljyoghurt.

I morse blev jag bjuden på Alvas hemgjorda vaniljyoghurt till frukost. Alva är elva år och min dotter Linnéa och hon lekte varje dag som små. De är båda sensommarbarn och födda med exakt en månads mellanrum. Som jag skrev här tidigare någon gång, behöver de små doser av varandra med jämna mellanrum. Nu är vi alltså här hos dem och hälsar på och till frukost fick jag Alvas hemgjorda vaniljyoghurt, som hon lärt sig göra på hemkunskapen i skolan. Den tycker jag Ni skall prova, med egenodlade hallon från frysen minner den om sommar. Och vet Ni, tro det eller ej bland all snö...  Men om bara fyra månader kan vi faktiskt plocka tussilago...

Alvas vaniljyoghurt:
2 dl naturell yoghurt
1 dl lättvispad grädde
1 msk strösocker
1 tsk vaniljsocker

Blanda allt sammans och njut till frukost eller lättare dessert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar