Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

lördag 18 december 2010

Hur bloggar man när man är utan ord?

I bilder kanske? Men jag har inte tagit några nya bilder... Jag har jobbat och sovit lite. Jag är trött. Idag har jag i alla fall till en början handlat färska frallor. Sen lite senare en tur till systembolaget. Köpte några goda öl, men nu sitter jag här spiknykter och doppar lussebulle i kaffe med mjölk. Alkoholen suddar i en redan trött hjärna, jag gillar inte det. Då passade lussebullen som blev över sen i morse bra att doppa i kaffet så här sent nästan ända fram mot midnatt.

Vet Ni? Idag slogs dom nästan lite utanför Coop i Bromma. Det fanns bilar överallt, bilar på för många ställen i förhållande till utrymme. En del människor har svårare än andra att finna sig i de här situationerna. Det hade bilen snett framför mig. En bil med flak och dragkrok var det. Han backade rakt bak från sin p-plats utan att titta. In i bilen som stod i bil kön bakom den här parkerade bilen. "Krok bilen" fortsatte backa fast han troligtvis kände att det tog stopp. In i den fina nya blanka bilen bakom honom. Föraren i den rent ut sagt flög ut. Och jag tänkte att nu skall de slåss också. Jag satt där och tittade och började nästan fnissa lite nervöst. Julhandeln, bilarna, snön som inte hann plogas bort, allt samman ett enda sammelsurium. Han i krokbilen undkom dock en käftsmäll och får nog vara glad för det... Jag handlade det jag skulle och åkte sen direkt hem. Hem till ett hem som skall hinnas göras julvackert. Känns det som om jag är utan ord är jag minst sagt utan lust att julpyssla just nu. Men jag kan bestämma mig för hur jag vill att saker skall se ut och då blir det en tävling mot mig själv att vinna. Jag tycker om att tävla mot mig själv, inte mot andra. Nu skall det skapas en lista och jag jobbar bäst under lite press. Så imorgon kväll skall det nog kunna vara julfint här hemma. Jag minns från när jag var liten, att det kunde vara ganska rörigt på kvällen innan jul, hemma i huset när jag skulle gå och sova. Mamma jobbade hårt med att göra julfint. På morgonen dagen efter när jag vaknade och gick ner för att äta frukost, då sken hela hemmet av vacker jul, rent, krispigt och lysande. Och jag minns känslan så väl och att jag tyckte mamma varit så duktig och att jag tänkte att hon nog måste vara jättetrött. Men hon var ändå så glad och snäll på julafton. Som i sagan om barnen i Bullerbyn, precis så. Nu skall jag göra en till kopp kaffe sätta mig och titta ut över de snöklädda taken till toner som jag kommit att älska. Gitarrer & bas, trummor & hat! Kram på Er alla, med hopp om en framför allt god och kärleksfull jul!
Bilden är lånad från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar