Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 27 juni 2010

Sommarvärme!


Midsommarhelgen har varit skön som bjudit på riktig sommarvärme. Igår tillbringade vi större delen av dagen framför en klippa i Grisslehamn tillsammans med våra vänner Mia och "Blomman". Picknick korgarna var packade och solkrämen väl in smord. Det behövdes med tanke på att jag spenderat större delen av min tid trettio meter ner på jobbet sista dagarna. Men nu så tror jag att tom jag kan skryta med några fräknar åtminstone...

I förrgår kväll köpte vi hem lövbitstunnt skurna fläskkotletter. Det var jättegott att äta dem så tunna, blev inte alls så torrt som fläskkotletter brukar kunna bli. Vi stekte dem bara i lite smör med salt och peppar. Till det nykokt färskpotatis och hemgjort örtsmör på ny klipptgräslök och färsk vitlök. Smakade mums med kall öl till.Karlovacko (Nr1510) Visst är det mysigt att kunna unna sig lite gott på kvällen och känna att man har en ledig dag? Nu bär det snart av mot jobbet, bara att kämpa på nu. Sista veckan innan semestern. Simma lugnt och på med flytväst om Ni skall på sjön och cykelhjälm om Ni cyklar. Vill inte veta av några onödiga olyckor hos nära och kära!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar