Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 6 juni 2010

Med doft av kaprifol...

Calle och Linnéa har åkt till Gävle för att hälsa på mormor. De skall åka till Italien och Kroatien med sin pappa flera veckor i sommar så mormor ville passa på och rå om dem lite. Tiden går som vi vet fort och snart är det midsommar och då far de iväg.

Lördagskvällen bestod av jobb för min del, men i fredagskväll var hela familjen samlad. Vår kompis Niina kom över på lite mat. Jonas och jag hade ordnat med lite plock till förrätt.
Sen medans Jonas var snäll och lagade tacos passade vi tjejer på att ta en promenad. Tänk vilken vacker natur vi har här utanför knuten ett stenkast från Sthlms innerstad. Vi gick upp i skogsdungen och klipphällarna där ser man ända bort till Globen. Ibland efter jobbet bukar jag lägga mig där och slumra lite. Då är man som ett med himlen och talltopparna.




På hemväg sen hittade Niina kaprifol. Vi blev så glada, den doftade så gott i kvällsluften. Som en hel skatt!




Nu skall jag gå och äta sen frukost. Kall filmjölk med färska jordgubbar. Det hör sommaren till tycker jag! 

Hoppas att Ni får en fin nationaldag. Man kanske skall ta och baka en jordgubbstårta med lite svenskaflaggor på toppen... Kram Sofia




2 kommentarer:

  1. Kommer gärna följa din blogg. Du gör mig glad!
    // Linda Claesson

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Tack! Vad roligt att du också har en blogg, den är jättefin. Jag har inte sett att jag fått kommentarer förräns nu på morgonen. Har inte lärt mig än, men snart så... Kram Sofia

    SvaraRadera