Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

onsdag 30 juni 2010

Godmorgon, godmiddag, godkväll...



Vaknade klockan sex och satte mig upp i sängen och undrade varför jag satt där klarvaken? Det var som om någon petat mig på axeln och sagt åt mig att gå upp... Alldeles ensam hemma somnade jag gott om och vaknade inte förrän klockan tio! Vet inte när det hände sist, men det är så skönt att sova. Särskilt efter alla dessa nätter jag jobbat som totalt sugit musten ur mig... Undrar hur världen skulle se ut om de, som faktiskt har möjlighet, skulle sova så mycket som kroppen faktiskt behöver? Troligtvis skulle det råda lite vänligare stämning och finnas färre utbrända personer. Läste någonstans här om natten (när jag jobbade), att sömn är enda tillståndet då vi kan "självläka", något jag skall försöka ta fasta på... :)
Hur som helst sitter jag i alla fall här nu med en god koppkaffe gjord i den fina maskinen jag fick av mina närmsta när jag fyllde år. I bakgrunden på bilden ser Ni förmodligen årets sista syren jag plockar. Jag hittade den uppe i Grisslehamn här om dagen. Här hos oss i Sthlm är det ju så att runt Mälaren har sommaren kommit mycket längre än ute i skärgården. Tvärtom är det mot hösten då blommorna står kvar mycket längre där ute...

Gårdagen bjöd på lunch på Pampas Marina, urusel mat och fel personal på fel plats tyvärr... En restaurang som troligtvis lever kvar på sitt vackra läge. Men det gick ingen nöd på mig, mätt blev jag och trevligt sällskap hade ju jag av Jonas innan han styrde kosan söder över för att hämta hem nån ambulans. Senare på kvällen åkte jag hem till Niina och hjälpte henne skruva ihop hennes nya utemöbler. Vi skruvade och skruvade och skruvade lite till... Sen åt vi sill och potatis, jordgubbar med glass till efterrätt nästan mitt i natten. Det var så varmt och skönt att sitta ute så jag helt glömde bort tiden. Men varsin go kaffe satt vi där och pratade tills vi insåg att klockan var närmre tolv. Apropå att sova ordentligt... Men man kan väl offra sig lite... :)


Nu skall jag snart gå och jobba. Pratade med Calle och Linnéa igår kväll. De är ju påväg till Italien med sin pappa. Nu hade de kommit till Göttingen i Tyskland där de tagit in på hotell. Allt hade gått bra och de lät glada och nöjda.

2 kommentarer:

  1. Det där med att sömn är ända tillståndet då vi kan "självläka". -Det lät väldigt bra, så det ska jag ta fasta på. :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur gumman! :) Det låter så skönt tycker jag. Men visst kan det vara lättare sagt än gjort att gå och lägga sig i tid på kvällen? man kanske måste lära sig planera om hela dagen från början till slut för att komma i säng i tid? Kram vännen S

    SvaraRadera