Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 13 juni 2010

Det luktar sommar...

Efter att ha sovit klart efter nattpasset tog vi bilen ut mot Vaxholm, Bogesundslandet och "Morfars stuga" som är ett mysigt litet café som ligger precis vid vattnet med utsikt in mot Vaxholm. Jag var där en gång tidigare i våras men då hade inte öppnat än. Etersom det regnade som bara den idag doftade också allt mycket mer än vanligt. Det är skönt med sommarregn tycker jag, ger nån slags avslappnad känsla.

                                    

Det regnade så det smattrade mot parasollet, tillslut fick vi gå in och sätta oss.

Men det gjorde inget, det var så mysigt och ombonat.

Allt går så fort i naturen att man inte hinner med riktigt. Jag tycker nyss det bara var knoppar på kastanjeträden. Nu har det redan hunnit bli små mini kastanjer... Vinbären har kart på buskarna och grässtrån och blommor börjar redan få "frö"...





Nu skall jag snart åka och hämta mina små skatter. De har varit hos sin pappa i helgen. Sen skall jag jobba ytterligare en natt och sen en till... Men det är inte långt till semester nu. Tänk att det alltid känns så långsamt på jobbet sista veckorna innan semester. Men att tiden verkar springa ifrån en privat... Ännu viktigare då att "förgylla" sin vardag lite och försöka göra bra ifrån sig på jobbet. Då känns det som man kan gå på en välförtjänt semester sen. Kram på Er!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar