Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

lördag 12 juni 2010

Ett skepp kommer lastat...

Idag har vi hjälpt Niina att flytta. Hon har köpt en ny jättemysig lgh, inte så långt från där hon bor nu. Vi var ett gäng som hjälptes åt och bar. Sen åt vi korv med bröd, sallad och drack suuper kaffe. Hon har en sån där bra kaffemaskin som man enkelt kan göra go kaffe med. En sån skulle jag gärna vilja ha...


Jag gjorde i ordning en liten påse med en burk honung och lite blommor från balkongen till henne.


Gott med lite sallad på sidan om till korv m bröd. Bra idé!
Jag drack minst tre koppar kaffe... Mums!
Grattis gumman till Din nya fina lägenhet!

Nu är vi hemma igen och skall äta pizza. Jag skall jobba i natt så det får bli Coca-Cola istället för vin.

Lantliv Mat&Vin åkte ner i påsen på Pressbyrån idag.

Det här ser lite äckligt ut. Men det är bara tomatfrön som ligger på tork. Jag brukar torka lite frön från roliga tomater som kommer med Ekolådan. Min mamma är duktig på att odla, så hon skall få fröna sen.
                                          
Nu skall vi se på ett program om Galapagosöarna. Hoppas att  Ni också har en lugn och skön lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar