Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

tisdag 8 juni 2010

"En väv utav legender..."

Tänk om allt som händer
tecknats ner i hjärtats bok,
som en väv utav legender,
som en bild av vår historia.

Om allt du undrar, allt du drömmer,
allt som du i hjärtat gömmer,
gick att läsa som en saga,
då skulle du förstå.

Ja, jag ser, att du ler,
ler åt barnet, som ännu inom dig bor.
Men sagan kan va’ sannare än du tror.

You Tube "En väv utav legender"

"En väv utav legender" från Solstollarna som gick på TV under sommarlovet(tror jag) när jag var barn. Calle och jag hörde den i bilen på väg till Kista. Vi var där för att köpa examenskläder. Puh... många affärer finns det och en hel del människor...

Till middag åt vi lax, Linnéas favoritfisk bortsett från fiskbullar i hummersås förstås... Provade en ny sås från Erik Lallerstedt, ngn form av remouladsås. Calle hade fått med sig den som smakprov hem från en mässa han varit på. Den var god, prova den till fiskpinnar. Den smakade som fish´n chipssås från Gröna Lund tyckte barnen. Vilket tydligen betyder gott betyg. Sen hjälptes vi åt att göra sånt vi glömt under em. Bla att äta namnsdags tårta med Calle. Vi brukar fira en av hans namnsdagar på nationaldagen men hann inte då. Alldeles för sent och med magen full av jordgubbstårta kröp två trötta barn i säng. Men imorgon är det sommarlov för Calle åtminstone, Linnéa får vänta några dagar till. Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar