Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

torsdag 25 november 2010

Snöänglar...

Vackra som få, med sin nästan andliga silhuett. Vi får passa på att göra snöänglar nu när vintern kommit. Snöänglar, snögubbar och snölyktor... Jag och min lillebror skrapade alltid ihop till en snölykta när första snön föll som små. Tänk att det kan bli något så vackert som snö, att det kan bildas så vackra stjärnor av vatten...

Idag har vi adventspysslat lite här hemma. Calle och jag torkade apelsin skivor i ugnen. Man skivar en apelsin tunt och lägger ut den på bakplåtspapper. Sen in i ugnen på 75 grader i ca 3-4 timmar. Vackert att ha på fat med frostade frukter. Sådana skall Linnéa och jag göra på söndag. Då dopppar man de frukter man tycker passar i äggvita för att sen rulla i strösocker. Skall sen torka ca 12 timmar i rumstemperatur.

Jag jobbar nästan hela helgen, men kanske blir det tid för att titta på NK.s julskytning som alltid är så fin och en promenad bort till torget i Gamla stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar