Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 28 november 2010

"Det är advent och än en gång..."

"Skall jorden höra änglasång..." Ja, idag är det första advent. Jag har haft en lugn och fridfull dag. Igår var vi hos vänner och drack glögg och njöt av en underbart god middag. Vacker musik och gott vin i glasen. Jag tycker att vi skall ägna en varm tanke till alla som inte har möjlighet att välkomna julen på samma rofyllda sätt. Nu lyssnar jag på Beyoncé som sjunger Ave Maria. Vackert. Hoppas att Ni får en riktigt fin första advents kväll tillsammans med den Ni tycker allra bäst om. Nu skall jag åka och hämta Calle och Linnéa som snart kommer in med tåget till centralen. När de kommer hem skall de få smaka på mjölkchoklads snögubbarna vi köpte till dem idag. Lite saftglögg och pepparkakor vill de säkert också ha. Kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar