Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

fredag 20 augusti 2010

Mmm, god choklad...

Jag har fått god choklad av Jonas som jag skall smaka av nu med en stor kopp te. Sen skall jag åka och jobba natt. Calle och Linnéa har åkt till sin pappa i Uppsala.
Imorgon em är Jonas och jag bjudna på kräftskiva hos våra vänner Mia och Blomman. De bor så fint precis vid en sjö. Hoppas det blir fint väder. Vi skall sova i tält sen på natten men det är mysigt att lyssna på regnet mot tältduken förstås... 
Igår när Linnéa och hennes kompis var på ridskolan passade Calle och jag på att fiska lite i närheten. Napp fick vi, men ingen fisk... Calle fick upp en pinne, några kvistar, en "kork korg", sjögräs, en t-shirt och sist men inte minst en stor ur rensad död fisk! Vi skrattade så vi nästan kissade på oss...
Idag var första dagen hos Linnéas sköt häst Troll. Han har varit på bete hela sommaren men nu är han tillbaka igen! Åh, vad Linnéa har längtat. Ett kärt återseende med andra ord. Det har mockats, fodrats, borstats och shamponerats svans. En promenad i skogen hann vi med också innan det var dags att åka hem för att hinna med bussen till Uppsala.
Hoppas att Ni får en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Oj det var en ovanlig fiskefångst. Men det kanske var bra för dig Sofia, var inte du rädd för fisk... eller hur var det nu... hum... tycker mig minnas någon historia om den ENORMA Braxen! ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera