Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

tisdag 10 augusti 2010

"AMOR FATI..."

"Kärleken till sitt öde" eller "Älska Ditt öde"
Jag vet inte vilket som är den korrekta översättningen men en sak vet jag och det är att De orden fastnade i mig idag när jag läste dem. För visst är det så, att vi kan behöva ha något att luta oss på när allt liksom rasar?
Det svåra är att minnas det, när man väl står där utan mark under fötterna. Det är lättare att se livlinorna när man är stark och står med fötterna på jorden. De gånger jag har varit svag i livet har jag glömt allt vad andlighet heter och bara snurrat vilset omkring tills jag liksom inte orkat längre och fått lov att sätta mig ner och börja läka. Nu hoppas jag att jag inte kommer behöva några ord framöver att luta mig på. Jag hoppas att jag får vara så här lycklig. Ända tills jag en dag är en riktigt gammal tant och bara faller rakt ner och dör. Ett, två, tre bara BANK! Sen finns man inte mer, utan flyger vidare till något vi inte minns...

Idag har jag haft en fin dag tillsammans med min vän Niina. Vi har varit hos Rappne och handlat blommor. Såna som är på bilden. Vi har varit på NK och fikat go kaffe med smaskig kaka till. Vi har handlat kaffe puckar på Nespresso och provsmakat så många sorter så jag gick "alldeles hög" ut därifrån.

Nu har jag ätit en sen mycket god middag med lax och trattkantareller tillsammans med den jag älskar allra mest, han med stort J. Nu sitter vi och lyssnar på musik och dricker gott rött vin. Imorgon är en ny dag. En del jobb, både fm och natt. Men jag är glad att jag har en sån vardag. Att jag har ett jobb att gå till. Även om det inte alltid är super lätt.

"Amor Fati" och den här låten ger jag Er som känner att Ni behöver något att luta Er på. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar