Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 8 augusti 2010

Det är bara att öppna locket och se vad som bjuds...

Ja, så är hela livet det är bara att ta för sig. Både av med och motgångar... men det goda brukar överväga i slutändan och så är livet just nu. Jag har haft en fin sommar. Semestern är förvisso slut men sommaren finns kvar. Att få gå hem från jobbet, trött i huvudet och hämta svampkorgen för en kvällstur till skogen, sådana stunder fyller på förråden. Både själsligt och om man har tur, även kökets skafferi. Sist slutade det visserligen med Litauiska kantareller från Coop på kvällsmackan, efter två skogsvändor utan svamp... Men det gör inget. Att få dricka kaffe i kåsa och äta ostmacka högst upp på en sten, full med mjuk mossa i skogen räcker egentligen för mig. Då bjuder livet och eventuella kantareller i korgen får bli ett extra plus.

Jag har köpt en skorpburk. Den skall jag se till att öppna locket på nu under sensommaren och den vackra stundande hösten. Jag tänker skapa stunder med hett svart kaffe och skorpor med smör och ost. Jag tänker sitta på balkongen och lyssna på regnet och åskan. Jag tänker tända ljus och ta för mig av vad som bjuds i skorpburken och i livet...  Jag tänker lyssna på Koppången. Jag tänker fortsätta njuta fast semestern är slut.



1 kommentar: