Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

tisdag 6 juli 2010

Födelsedagsfirande och björn "safari"...

Idag styrde vi mot Gävle för att fira min lillebror Fredrik som fyllde år. Efter kalaset fortsatte vi mot skogarna mellan Oslättfors och Ockelbo. Vi brukar åka den vägen nån gång då och då i förhoppningen om att få se en björn. Ingen björn denna gång, heller... Men vacker natur och en älg ko såg vi i alla fall... Nu är klockan snart fem på morgonen. Det är alldeles tyst ute fortfarande. Skönt med semester och att få göra precis vad man vill. Nu dricker jag ett glas med iskall Ramlösa jordgubb lime. Smakar som en sommar drink. Ögonen börjar gå i kors av trötthet, men några sidor i Keplers Hypnotisören vill jag hinna med innan jag somnar.
 
Oslättfors kyrka vid midnatt.
Det är vacker natur med många vattendrag där vi åkte. Här trivs björnarna.
Klockan halv fyra på morgonen. Snart hemma i Sthlm igen.
Nu väntar "Kepler", skall läsa fort så jag kan läsa den andra av "dem" som kommit ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar