Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

torsdag 1 juli 2010

Ensam hemma...

Vad tacksam jag är över att ha en familj att dela vardagen med. Jag påminns om det nu när barnen är bortresta och Jonas och jag jobbat om varandra några dagar.
I eftermiddags handlade jag jordgubbar i grönsaksståndet på torget här hemma. Två askar svenska fina jordgubbar, för förtio kronor. Känns så lyxigt att ha färdig rensade jordgubbar att bara hälla ner i filen på morgonen. Nu har jag tjuvsmakat några och druckit en espresso. Vardags lyx som jag uppskattar!
Nu skall jag sätta mig och se slutet på första programmet av "Sommar med Ernst". Kanske lyckas jag med att ta det lite lugnare och tillbringa mer tid hemma, utan att göra något särskilt alls? Förra sommaren såg jag nog inte ett enda sommarprogram. På gott eller ont? Upp till var och en att bedöma. För mig lika med gott, att lyckas se på TV alltså!

2 kommentarer:

  1. Åååå "Sommar med Ernst", det jobbade jag med förra sommaren å tyckte det va ett väldigt mysigt program att göra. Hoppas det ser lika bra ut i år och att du hinner se några avsnitt. :)

    SvaraRadera
  2. Gjorde du gumman. Synd att jag inte såg ngt avsnitt då när du hade jobbat med det. Det var ett mysigt avsnitt igår, första för säsongen. Jag såg halva avsnittet bara, men skall se hela på datorn tänkte jag. Kram

    SvaraRadera