Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 13 oktober 2013

Med livet som insats...

Körde rakt igenom ett kostaket med cykeln idag. Kom i fullfart från skogen på en liten grusstig typ, såg inte tråden i kvällssolen, körde rakt igenom. Vet inte hur jag hann ducka, trodde faktiskt jag skulle bli halshuggen ett kort tag men med två fula blåmärken på båda armarna efter ståltråden i hagen och ont i huvudet efter att hjälmen trycktes in i det som en gång för 37 år sedan var en fontanell får jag ändå säga att jag klarade mig bra. Bättre att promenera men cykla är också kul, i skogen... Jag kom farandes som tjuren i sagan om Pettson och Findus... Rådjuret på andra sidan stängslet som flög iväg när jag brakade rakt igenom måste funderat vad det var som kom :)
I övrigt har det varit en lugn söndag med tidning, kaffe, innebandy match. Calle gjorde två fina mål i matchen de vann med 3-0 På kvällen gjorde vi glass i Linnéas glassmaskin, sen såg vi film. Sov gott 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar