Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

onsdag 9 oktober 2013

Macka till himlen. Går det?

Ja, i ett barns värld. Och vem vet? Ingen av oss på den här sidan himlaporten i alla fall... Benjamin har "bäddat" till fågeln vi begravde tidigare i somras, han bäddade med dom vackraste av höstlöv han kunde hitta. Blev nog inte ett enda mörkrött löv kvar runt omkring oss på marken där vi stod. "Höstens sista blomma Sofia, vi lägger dit den också och vi borde skicka upp en macka nån dag också. Vatten ger nog Gud han." Dom är underbara barn, jordens små änglar... Sen blev det fruktstund och läsläxa innan han somnade ny duschad inom loppet av tre minuter halv åtta efter att jag sjungit alla sånger jag kunde, dock tur för honom att han troligtvis redan sov när jag gav mig på dom högre tonerna av "I en sal på lasarettet" :) Har fikat muffins o druckit kaffe nu. Sms.at med mina stora barn som pluggar och är duktiga. Linnéa har haft prov i hemkunskap, hon har berättat om en meny hon gjort. Till helgen kommer dom så då är vi alla samlade. Då kan vi laga Linnéas meny från hemkunsapen. Det blir mysigt! Kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar