Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

onsdag 12 juni 2013

Sommarlovsmorgon och "Väv utav legender"


Tänk om allt som händer tecknats ner i hjärtats bok, som en väv utav legender, som en bild av vår historia...

Om allt du undrar, allt du drömmer, allt som du i hjärtat gömmer, gick att läsa som en saga, då skulle du förstå...

Ja, jag ser , att du ler, ler mot barnet, som ännu inom Dig bor...

Men sagan kan va sannare än du tror...


En väv utav legender med Solstollarna, det var det bästa sommarlovsprogrammet tyckte jag när jag var liten. Låten är otroligt vacker och tål att tänkas på...

För visst är det så, att det vi går igenom på ett eller annat sätt stannar inom oss och påverkar den vi är. Det gäller ju både det som är gott och ont och det sätt vi behandlar oss själva eller andra på...

Här är länken till You tube för den som vill lyssna, tror jag bloggat om den tidigare också... Lyssna

Kom på den nu igen för att jag försökte sjunga den i telefon för min fina, fina arbetskamrat Lina häromdagen.

Lina som ska lämna oss, jag kommer sakna henne, hon kommer helt enkelt att fattas mig! Hon är ett stort knippe glädje, klokhet och en otroligt duktig och kompetent kollega. Jag gläds med dem som ska få äran att dela sitt arbete framöver med henne!

Kram

1 kommentar: