Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

söndag 9 juni 2013

"Jag tycker om att plocka blommor Sofia!"

I torsdags gjorde Benjamin och jag nationaldagstårta med Wilda och Britt-Marie. Vi gick till skogen och plockade liljekonvaljer. "Jag tycker om att plocka blommor Sofia" sa Benjamin... Ja, och visst hör det barndomen och sommaren till! 

I fredags var vi till Stefans pappa och hjälpte honom i trädgården. Vi spelade fotboll i hans trädgård, grillade kött och plockade rabarber som jag provade göra en alternativ paj på med havrekärnor, vaniljfrö, Stevia och kokosolja. Den blev god och dessutom nyttig rakt igenom. 

I lördags var vi hela familjen till Patrick och Cattis. Dom bjöd på god mat, bla potatissallad med kapris, rödlök och bladpersilja. På kvällen gick vi till sjön intill där de bor. Stefan badade med alla barnen, han tycker det är lika roligt som dom. Skönt att det är nån som tycker om att bada oavsett tid och årstid! :) 

Idag har vi varit till Stefans pappa igen, vi grillade korv och hjälpte han med lite kvistar som skulle till återvinningen. Jag fick fina syrenkvistar av honom att ha hemma i kruka. 

Nu sitter vi vid tv:n och ser Wallander och äter jordgubbsglass. 

Imorgon skall Calle gå på skolbal, han har förberett sig och gjort sig så fin. Köpt ny skjorta, fin fluga och fått Stefans kostym. Calle går ut nian nu och skall läsa natur- eller ekonomiprogrammet i höst, han har kommit in på båda. 

Hoppas Ni ockå haft en trevlig helg! 

Ps. Benjamin frågade mig här omdagen "Sofia, hur skriver man tolv nu igen?" "En etta och en tvåa" svarade jag. "Vilken ska vara först då?" sa han då. Gulligt, jag tänkte inte på att det som var självklart för mig inte var det för honom. Och så är ju allt i livet egentligen. Det som är självklart för en själv är kanske inte det för någon annan. Tål att tänkas lite på... 



Benjamin




Havrekärnor i rabarberpaj

Här gröt på havrekärnor med hallon, nyttigt och gott och bra för magen :) 

Linnéa



Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar