Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

fredag 2 november 2012

Lördag morgon...

Klockan är strax efter fem, frukost äggen är kokade och gröten klar. Ute är bäcksvart, Stefan sover fortfarande i vårt sovrum som är iskallt då han envisas med att ha fönstret på vid gavel :) tur för mig att vi har ett riktigt tjockt varmt duntäcke. Det är rätt skönt med kallluft ändå, som att sova ute i tält. Han skulle ha blivit militär isället min älskling och jag dagisfröken på ett ur och skur dagis :) Nu skall vi snart iväg och jobba. Ikväll skall vi hem till Linda och Niklas på Dalarö, dom vi var och åkte räkbåt med förra helgen. Stefan och Niklas jobbar ihop idag, jag slutar lite tidigare och åker ut med Bejnamin till Linda och myser lite innan grabbarna kommer. Skönt med daghelg, då hinner man ändå göra något innan det är dax att gå till jobbet igen. I torsdags var vi till skogen innan vi gick på bio på kvällen och såg Hamilton. Igår kväll sprang vi efter maten nere vid Rudan, det var kallt som tusan men skönt. Skogen luktade gott. När vi kom hem blev det snabbdusch och sen film, "Babycall" med Noomi Rapace. Psykfilm, jag var mörkrädd när vi skulle sova sen, jag blir konstig i hjärnan av såna där filmer... men chokladen var god som vi köpt till, Lindth´s mörka chokladkulor och chilichoklad. Hoppas Ni får en fin lördag, sätt en deg med nattjästa frukostfrallor på jäsning innan Ni lägger Er ikväll. Enkla och supergoda att ha som söndagsfrukostbröd. Ta väl hand om Er! Kram kram




2 kommentarer:

  1. Måste nog ta och testa de där Nattjästa frukostfrallor till nästa helg. :)

    Trevlig tisdag på er!

    SvaraRadera
  2. Det får du göra gumman. Kram kram

    SvaraRadera