Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

fredag 16 november 2012

En fredag :)

Igår var jag på ett möte på Skansen, det är så fint och ordnat där. Trevligt att få göra något annat en dag och få god lunch och kaffe på eftermiddagen. På kvällen åt vi räksmörgåsar framför tv:n, jag fick feber och somnade i soffan så fort jag lutade mig lite. Idag har jag handlat present till lilla Wilda som fyller år på söndag. Hittade så fint presentpapper och ett kort med vargar på. Till lunch åt vi frasiga fjällpannkakor gjorda på filmjök och dinkelmjöl med blåbär till. När jag var och köpte dinkelmjölet fick jag två fina kokböcker på Hemköp. Till middag blev det köttfärssås och pastahjul, jag ville så gärna ha såna där hjul när jag var liten. Vi har köpt en påse med små frallor i på Ica. Man värmer dom i ugnen tio minuter, gott och lite vardagslyxigt. Det finns så mycket gott man kan laga för liten peng, som pannkakorna med blåbär tex, bara genom att byta ut mjölet och mjölken kändes det lite lyxigare och mycket matigare än vanliga pannkakor. Nu skall vi jobba tre nätter, det är ingen höjdare sen kan den här förkylningen ta och försvinna också tycker jag. Vi har varit snoriga alla tof en tid nu. På söndag åker Calle och Linnéa till Teneriffa. Skönt för dem med lite sol och bad när det är så mörkt här hemma. Fram med reflexlådan nu och sätt fast en reflex i fickan så ni har den med Er! Man syns inte annars!
                                                            Trevlig helg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar