Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

torsdag 3 februari 2011

Mellanmål och vita krokusar!


Idag gjorde jag god fruktsallad till mellanmål på äpple, päron, banan, kiwi och apelsin. Till det en sås på turkiskyoghurt, vispgrädde, honung och rivet citronskal. Calle ville inte ha fruktsallad utan skulle bums ha päronsmulpaj, minsann! Jasså? sa jag... Calle bakade sen en mycket fin päronsmulpaj och alla var nöjda. Krokusarna har dessutom börjat blomma, även de små minikrokusarna har slagit knopp och visat sig vara minipärlhyacinter. Såna överraskningar tycker jag om, tror nog sällan två små blommor känt sig så utittade. Imorgon skall jag ta ett kort på dem. Sov gott inatt och släck alla ljus innan Ni somnar. Kram

2 kommentarer:

  1. Vilka duktiga barn du har!
    Inte så konstigt med världens bästa mamma förstås...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen. Sov så gott! Kram

    SvaraRadera