Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

tisdag 27 januari 2015

Kyckling med currysås och nudlar samt en riktig semla

Ikväll var vi till min kära svärmor och åt middag, det är så mysigt hos henne. Benjamin hade beställt maten, något med curry. Som den fina farmor hon är hade hon lagat en alldeles utsökt rätt med kyckling, curry, ananas, bambuskott och till detta nudlar, Benjamins favorit :)

Gör så här:
Krydda tre stycken kycklingfiléer med curry och helstek i ugnen, skär sedan dessa i tärningar när de är klara.
Vispa ihop tre påsar med currysås.
Hetta upp olja och fräs bambuskotten, tillsätt kycklingen, såsen samt ananas skuren i bitar. Servera med nudlar till. Mycket gott tyckte både stora som små barn :) Efter maten bjöds på riktig semla med mandelmassa i mitten, mums vad gott det var.

Nu har jag precis bakat två plåtar med kanelbullar jag skall bjuda mina arbetskamrater på imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar