Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

lördag 12 juli 2014

Ravioli och cykel mitt i natten

Igår provade jag att göra ravioli, den blev god. Dock kommer jag att göra på ett annat sätt nästa gång så det blir lite enklare. Som det var nu var det plåtar och redskap i hela köket. Räcker att kavla ut med pasta maskinen och sen bara använda sporren till att skära ut små pastakuddar. Det behövs ingen måttstock :) På kvällen sen tog jag en liten längre tur på cykeln, blev nästan precis sju mil. Dock skulle jag åkt lite tidigare, var nästan midnatt innan jag var hemma och klockan som ringde halv fem imorse, puh! Hur som helst körde jag bakvägen ner via Grödby, Sorunda fram till Ösmo. Där knackade jag på hos Stefans pappa, klockan var nio på kvällen då men han blev glad för sällskap och bjöd på välbehövliga ostmackor och kaffe. Med ny energi cyklade jag vidare gamla Nynäsvägen hem. Såg både räv och rådjur på mycket nära håll :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar