Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

onsdag 24 juli 2013

Stockholm har verkligen blivit "mitt" Stockholm...

Stockholm bjuder på så mycket mer än en vacker stadskärna. Det finns otroligt mycket landsbygd i länet och en varierande natur. Innan jag flyttade hit hade jag bildat mig en uppfattning om att Stockholm bara var förorter och betong, stress och bara massa trafik. Visst är det mkt bilar just vid stadskärnan på morgnar och eftermiddagar men med pendeln tar det lika lång tid att åka oavsett tidpunkt på dagen ;) Jag har bott här i totalt tolv år nu och Stockholm har kommit att bli "mitt hemma." Har svårt att tänka mig att bo någon annan stans. Igår fyllde Calle 16 år, till hösten börjar han gymnasiet på Östra Real. Vem kunde tro det? Han som var busig som Emil i Lönneberga när han var liten :) På kvällen igår tog vi en liten kvälls tur i vårt vackra landskap med min svärfar. Vi såg vildsvin. På ett stället stannade Stefan så jag skulle få fota lite närmre. Då fick den stackars lilla grisen bråttom för vi stod bara  3 meter ifrån. Gissa om jag fick tåknip och själv lät som en gris när den sprang i fullfart mot bilen och mitt öppna fönster! Åh vad vi skrattade sen! Tror ju knappast den hade försökt hoppa in genom fönstret... :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar