Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

måndag 3 december 2012

Advenstid...

Nu är det adventstid igen, tiden går så fort... tycker nyss vi firade farsdag. Högtiden som närmar sig börjar märkas av lite på jobbet nu. Vilka olika liv vi människor lever... Allt från de små barnen som ringer 112 om hjälp för mamma som inte vill vakna för hon "sovit" så länge till barnen som glatt springer iväg till julmarknad med både mamma och pappa vid sin sida. Vi lever olika... sent här om kvällen kom vi själva hem från skogen i kängor och såg någon på parkeringen byta till pumps i kort tajt kjol under paraply i vinternatten... Skillnaden blir påtaglig när man själv nyss suttit och lyssnat till elden i mörka skogen under stjärnor och gnistrande vitsnö... Idag ägnar jag en ödmjuk tanke inför människans olika livsöden. Ikväll skall jag gå på julbord med min arbetskamrater, det blir trevligt. Igår kväll var Stefan och jag i Uppsala och lyssnade på min arbetskamrat Magnus som sjunger Orpheidrängar. De hade sin årliga caprise, Ola Salo och Elin Rombo var gästartister. Vackert! Nu närmast väntar Ica Maxi... kanske inte så dumt i förhållande till vad andra har framför sig. Var rädda om Er! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar