Välkommen!

Glimtar ur mitt liv för nära och kära.

fredag 28 oktober 2011

Snart söndag och sommartid slutar...

Mm, på söndag slutar sommartid och vi ställer som bekant tillbaka klockan en timme. Jag hade fullt sjå att hålla reda på det där förut men sen sa ngn till mig att på våren ställer man fram grillen och på hösten ställer man tillbaka den. Det förstod tydligen min hjärna klockrent och nu behöver jag aldrig fundera över det där igen, om klockan skall fram eller tillbaks en timme. Hur som helst så skall vi nu säga hej då till sommartid på söndag även om det redan varit höst en längre tid. Sen så skall vi ju tända ljus på gravarna snart också. Är det någon vänlig själ som kan berätta för mig när det är och hur man lätt kommer ihåg det? Känns som Hallowen lätt blandas ihop med vårt svenska Alla helgonsdag... Trevlig helg och hej då sommartid 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar